Pages

22 June 2011

hari ini.. setahun lalu..

 hari ini, setahun lalu, jam 430am lebih kurang...
 waktu kelahiran azfar...
 hari ini, genap umur azfar setahun..

umur setahun ni, azfar blum berjalan lagi.. gigi da lapan batang, da pandai nyanyi lagu aspalela version dia.. hahaha... tu la, sape yg asek ejek aspalela kt azfar tu.. mmg nak kene betol la!!

umur setahun ni, takde sambut apa2... tetap hantar g nursery.. sbb ibu da ambil cuti semalam untuk hantar ayah g airport.. n selesaikan sket urusan.. azfar tetap balik kul 540pm... sian dia...

esok, kene cucuk la ye sayang... jangan nangis2 tau.. impian ibu utk tak ambil cuti bulan 6 ni hancur.. x jadi planning lagi.. tgk la bln 7 pulak.. ibu reserve cuti so that ada balance utk kite g bercuti dgn ayah nnt ye.. tabah ye wahai anak.. walau ayah takde dgn kite 3 bulan ni, kite tetap teruskan urusan mcm biasa. semoga azfar terus tabah, jadi sumber kekuatan ibu. i love u sayang

 tetibe rasa mcm nk recall saat cemas sebelum azfar lihat dunia setahun lalu...

 19/6/2010:
mengidam nk makan durian langat jugak.. walau da byk mkn durian lain2, tetap tak puas. nasib mggu ni ada durian yg da jatuh, merasa la jugak durian langat... tp dpt 4 ulas je sbb mama x bg mkn byk takut baby panas kt dalam.. jadilaa kan..

20/6/10:
emi ikut balik ptjy smlm, so arini hubby ajak g jalan2... aku dpt honour decide nk g mana, so ajak g ioi... hubby sgtlaa malas kuar g puchong, tp aku ckp, alamanda, mines, jusco sume da boringlaa.... so g ioi, g carik swimpants utk emi.. dorg g swimming mlm ni.. n klu leh nk g tetiap malam. ada hati.. hahahaha.. aku xleh join sbb xde swimsuit.. yg biasa mana muat da.. sabo je laaa...
 

 21/6/2010: 
bangun subuh, tgk ada tanda da keluar. telefon mama, tanya apa ni, mama suruh g check ke hospital. telefon ofis, gtau nk g hosp pastu sambung tido.pg hosp ptjy dlm kul 11am, doc check blum ada jalan. air ketuban belum pecah pon.. so, doc bg MC, suh balik, rehat2. doc pesan gak, pasni kalau ada tanda, jgn dtg hosp ptjy lg da, sbb wad sume penuh, dia suh g hosp kajang. bykla cekadak dia nk suruh aku beranak kt hosp kajang tu... aku angguk je, bkn dia bg surat pape pun... aku decide nk redah g hosp serdang je klu da rasa nk beranak nnt.. :) urusan settle dlm kul 3pm, terus g warisan, mkn tghari. pastu balik rumah.

malam, decide temankan hubby n emi g swimming kt precint 16, masa nk g toilet, terasa mcm da terkencing, pelik, apsal lak xleh tahan. ckp kt hubby xde pape, teruskan la swim dulu. waktu dia swimming, aku telefon mama, linda, mak, biras sume tanye mcmana, apa nk buat etc. lastly, mama ckp, balik umah, makan puas apa nak makan, solat isyak, solat hajat, terus g hosp. btw, masa kt precint 16 tu, ada la dlm 3 kali air ketuban tu pecah, tp still aku takde rasa pape lg.. kt umah 2 kali air tu keluar, lepas tu baru decide nk g hosp. rasa sakit ada sikit2.. tu yg tak berapa nk yakin tu adalah rasa sakit nk beranak..

 22/6/2010 12am:
check in hosp serdang. . doc tak percaya masa aku gtau air ketuban da pecah 5 kali. dia check, tp b4 check dia kata blom bukak laluan lagi sbb anak sulung.. skali kau, tekejut doc tu...check laluan da bukak 3 cm.. terus dia tanye, nk rehat kt hosp je ke atau nk duduk2 kt luar sbb kul 4am nnt dia nk induce pasal air ketuban da pecah since 8pm. takut anak lemas. terus aku kata rehat ctu je sbb pape hal nnt senang..

so, nurse bg aku baring kt bilik menunggu dulu, tp masa tu aku xleh tido da.. agak blur2 masa tu, betul ke aku da nak kene beranak? sbb EDD 7 july. erm...

pastu kul 1am terasa sakit.. 130am sakit lagi. takleh aku baring2.. terus aku duduk kt sofa menunggu tepi wad tu dgn nurse2... every 10 minutes aku g toilet, rasa nk kencing nk berak mcm2.. last2 dorg suh aku baring je, nk check heartbeat baby. masa ni dkt kul 3am da. aku takleh baring lgsg, pinggang ni sakitnya tak terkata. xtau nk buat apa da. masa ni, hubby kt luar lg, takleh masuk. klu dia ada, bolehla urut2 mana yg sakit kan..

last2, asek kene marah je ngan nurse kt ctu sbb reading ecg (ye ke) heartbeat baby xleh baca. sapa yg larat baring diam2 da sakit mcm tu. pastu setiap 5 minit kot aku cakap aku da sakit, nurse n doc kt ctu dok suruh aku istighfar, selawat byk2... da tak larat selawat da, sakit sgt, last2 doc tu br nk check balik laluan dlm kul 330am.. terkejut doc tu sbb laluan mmg da terbukak.. brp cm tu aku x ingat, tp terus dia call labour room kt dlm tu suh prepare bilik cpt, sbb mmg da smpi waktu nk lahirkan baby. hubby kt waiting area, terus dorg panggil, tukar baju n prepare apa2 yg patut, bersiap sket2 dlm labour room tu, push 3 - 4 kali, tadaaaaa..... uweeeekkkk3... dgr suara azfar nangis.. masa ni.. tak tau nk kata apa... pengalaman yg.....PRICELESS... mak bidan terus tunjuk azfar kt aku, tanye baby apa ni girl ke boy.. nk tgk aku masih waras lg ke tak masa tu kan... terus aku ckp boy.. pastu bisik kt hubby, nama dia azfar la ye? as he decides....

hmm....

HAPPY BIRTHDAY anakku.. semoga jadi anak yg soleh, yg bijak, pengasih, tabah dan boleh melindungi ibu time ayah g keje..... ibu sayang azfar... mwahhhh





------------------------------------------
where love n hate collide
------------------------------------------
fiza nazri

1 comment:

  1. hepi belated azfar..semoga menjadi anak yg soleh..amin

    ReplyDelete