Pages

18 November 2011

azfar x sihat lagi



Alahai... Sedihnye rasa.. Azfar sampai arini x sehat lagi.. Masih xmo breastfeed.. Formula pun bkn nak banyak pun, setakat hilangkan dahaga je.. Iye2 bancuh susu 4oz, tapi minum kadang tu x sampai setengah. Kekadang, langsung x minum pun ada jugak. Apa nak buat ek?


Dari ahad tuhari, masa outstation lagi mulut dia da kena ulcer.. Bukan aku x usaha g klinik, tapi masuk ni da 3 kali ye.. Termasuk hosp putrajaya. Ubat jel pun sapu.. Ubat spray apatah lagi. Kalau ulcer je, takde la risau sangat, tapi melarat sampai demam bagai. Mana x demam, minum da kurang, badan da kurang air.. Jadi temp badan naikla...


Sekarang ni harap sangat dia cepat2 sihat balik. Ibu nak duduk rumah kita la sayang.. Tapi risau jugak nak duduk berdua je nnt.. Skrg, azfar minum susu bila baring dalam buai, klu baring kat luar, dia xnak minum susu.. Air kosong dia nak jugak la.. Malam tido agak lama, sbb sblm tido dia makan. Mcm smlm, kul 9 makan, kul 1030 da tido.. Ibu pun tido skali. Pastu tido straight sampai kul 4am. Bangun je aku bg sip air masak, pastu dia tido.. X semapt offer susu.. Pastu kul 5 bangun lagi.. Tanye "azfar nak susu ke?" terus dia tunjuk dapur. Aku bangun terus g bancuh susu.. Tapi dia xnak minum. Buntu, xtau nak buat apa.. Tido pon dia xnak. Nangis je. Tanye dia lagi, "azfar nak buai ke?" pastu dia tunjuk ruang tamu (sebab buai dia memang ada kt ruang tamu). Masukkan dia dalam buai, terus dia hulur tangan mintak botol.. Selesai masalah. Tapi minumnya x sampai 2 oz pon.. Ini duduk kt rumah nene.. Mcmana nnt kalau nak duduk kt putrajaya ye? Berdua pulak tu.. Sebelum ni x jadi masalah sebab dia breastfeed. Bottlefeed dengan ibu dia kureng la.. Mengamuk kalau ibu bagi botol kt dia. Tp bila nak bagi nen dia refuse pulak.. Hmmmm


Sapa2 ada idea mcmana nak bagi azfar nak minum susu dalam botol ye?


Published with Blogger-droid v2.0.1